Didactiek

best practice

Hoe geef je gestructureerde feedback tijdens een interactieve projectvergadering via video?

Hoe geef je gestructureerde feedback tijdens een interactieve projectvergadering via video? Moet ik in dezelfde ruimte zijn om feedback te geven aan een groep studenten, of kan ik dit via video doen? Wat is de impact op de technische, praktische en didactische aanpak? In dit...
lees meer
best practice

Good practices m.b.t. video in het onderwijs

Onlangs publiceerde Weblectures twee artikelen over het video project van Universiteit Maastricht en video portal VideUM. In aanloop van dit project interviewde Ilse Sistermans ondersteuners en docenten van verschillende Nederlandse (en één Belgische) universiteiten en...
lees meer
hulp voor docent

Licentie 'Academia' nu gratis voor alle HO

'Academia' is de online toegang tot bijna 90.000 AV bronnen. Sinds 1 januari 2017 is de licentie voor Academia gratis voor HO. In dit artikel vind je meer informatie over Academia en is de handleiding en PP presentatie toegevoegd, waarmee je Academia verder onder de...
lees meer
professionalisering

Liesbeth Kester over multimedia leren

Eind vorig jaar verzorgde Liesbeth Kester, hoogleraar bij de Universiteit Utrecht, een masterclass over multimedia leren voor de studenten van de masteropleiding Leren & Innoveren Inholland. Het werd een zeer informatieve lezing, waarbij Kester voorbeelden van de...
lees meer
overige bijeenkomsten

Verslag Seminar: Gebruik van video bij blended learning deel 1

Op donderdag 8 december organiseerden de SIG Media & Education en de SIG Blended Learning een gezamenlijk SURFacademy-seminar over het gebruik van video bij blended learning. De deelnemers kregen handvatten aangereikt over toepassingen van video in het onderwijs. Ook kwamen...
lees meer
event verslag

Verslag Seminar:Gebruik van video bij blended learning deel 2

Op 8 december organiseerden de SIG Media & Education en de SIG Blended Learning een gezamenlijk SURFacademy-seminar over het gebruik van video bij blended learning. In dit artikel lees je deel 2 van het verslag, een good practice met de' Pitch to peer tool uit Leiden en...
lees meer
event verslag

De do’s and don’ts van Flipping the Classroom in jouw onderwijspraktijk

Estella Griffioen (Hogeschool Inholland) en Debbie Weerlink (Fontys Paramedische Hogeschool) hebben beide onderzoek verricht naar Flipping the Classroom in het hoger onderwijs. Zij presenteerde op Dé Onderwijsdagen over de do’s en don’ts van Flipping the Classroom en spraken...
lees meer
professionalisering

Emma MOOC: What and How to Teach with Video

Op 13 januari 2017 start een EMMA MOOC van 4 weken "What and how to teach with video" De Mooc wordt verzorgd door Jack Koumni. De volgende twee onderwerpen worden behandeld: 1. Teaching/Learning Roles for which video is potentially outstanding and 2. Pedagogic Design...
lees meer
onderzoekverslag

Videostijlen in MOOCs – Een reis in de wereld van het digitaal onderwijs

In dit artikel kun je de bijzonder interessante onderzoeksvideo bekijken over de verschillende videostijlen die in MOOCS worden ingezet bij de vier grote MOOC platforms; edX, Coursera, Futurelearn & Iversity.
lees meer
onderzoekverslag

Learning from modelling examples: Effects of seeing the human model's face

De redactie stuitte onlangs op dit artikel dat al in 2014 is gepubliceerd. Het gaat over een onderzoek over de vraag of het beeld van de spreker in een video helpt of juist hindert bij het leren.Dit artikel biedt een korte samenvatting en een link naar het onderzoeksverslag.
lees meer

Pagina's

Abonneren op Didactiek